Monday, January 31, 2011

SEDIM ^_@

        Dis time aku nak cecter pasal family picnic yang d'plan t'kezut t'gempaq...pagi sabtu lpas (29/1/11) sedang aku enak d'buai mimpi even time tur dah tengahari buta tetibe kazen aku col..aku cam besa r..even tengah tido org col pon aku pndai cover voice n boleh cakap maintain lagi ha3..konon2 dah lama bangun r..walhal takut kantoi dah tengahari buta still tido lagi ha3..aku kan b'jaga sampai ke pagi..so biasa la kan if aku tido pon wake-up lambat hee~

  wani : kak.de..wat pe..


  aku : (ngan control + selambenyer  jawab + suara orang mamai ) hurmmm..ngah tido nie..apsal.??

  wani : tu dia aihh..tidoq lagi ka..hmm..col apis tadi x jawab..(adik aku)..engat nak ajak pegi berkelah sok..jom r..

  aku : die tido la tur..die keje malam...baru balik..(aku nie yang x keje pon dok tido lagi ,kutuk aku lam hati) huhu..hmm nak g kelah mane..

  wani : x tau lagi..baru je plan..kalo jadi kite pegi sedim ke..sok pagi..kasi tau mak long n pak long k (tur panggilan tuk my mom n dad..)

  aku : yela..nanti k.de cakap..pe pon k.de confirm laen k.. (ngan suara yang lemah lagi gemalai huhu..maklom r..aku ngingau g time nie ha3..)

     Then, lepas jer tanye semue pagi tur ahad (30/1/11) aku pon b'tolak ke sedim wif my family at 10.30 a.m..huh..dah lame x kua 1 fmily..selalu family aku kalo g mane mesti x cukup 6 orang..maklum la..adik aku sowang study ipoh..jarang de umh..sorang lagi bz ngan keje..aku nie pon sejak cuti jela de umah..itu pon jarang kua huhu..kteorang deal ngan kazen tunggu kat Lunas coz kazen aku nie stay kat kepala batas..so ambik mase lam 1/2 jam gak r nak sampe ke tempat yang kteorg deal tur..rumah aku ekot short cut leh tahan dekat jer..tuk makluman, sedim tur 1 tempat p'kelahan area kedah..kire tempat nie fames ngan activty yang extrem..penah r masuk paper brape kali coz die merupakan jeram yang antara m'cabar kat m'sia..(info sebentar yerk adik2 )

mse m'nuggu dr dpan :aku,fiz (bro no.2) n fizi (bro.3)




muka blur my  bro,mom n dad sbb tggu lme sgt hahaha..
    
        After 40 minit waiting..kteorg pon terus kan p'jalanan ke sedim yang ambil masa dalam sejam camtu..lame gak tur..aku nie dok lam kate dah t'penyek sebab adik2 aku dah besar upenyer smue..aku jerk yang kecik..memang t'himpit r aku huhu..kteorg pegi lam 2 biji kate jer..nak ajak yang laen smue bz..so sampe d sedim lam kul 11 sum10 cmtu hu2..


 
         nie la sedim..tp blah bwh..kalo ats lg best..yg tgh2 tur kazen aku aizudin zamberi ngah melintas..knon2 nk adventure la x mo gne titi caittttt....

nie sis aku yg last..excited dh nk terjun tur huhu..die nie pantang tgk air...

nie acara nk bakau ikan..bapak punye lme nk tggu api pon..dkt sejam bru leh bkau..bju ijau tur kazen aku wani n wif her bf azrul fahmi..not khairul fahmi k hik3..

pe tongek2 nie..uish..x senonoh toi my bro..dieorg bz nk nyalekan api..aku bz snap pic dieorg huahua..
dieorg mke stress tp aku lex jerk hahaha..yg pnting pic aku rde kih3..


Lastly,jeng jeng..ikan b'jaye d'bkar ha3..tu pon jnuh dieorg ambik sgale daun+kayu+b'mcm smpah n siap g bli minyak g tuk nyalakan api..hahaha..cian..cian..lmbt kteorg mkn weh huhu..mau kebulur ase..
akibat x tahan lapo..dieorg nie hentam mkn lu ha3..cekap toi..ligat je an..
n now..time to swim..swim..dugong bju itam tur mandi pling lme huhu..dr mle smpe-balik..aku x tau die gne kulit pe kt bdn huahuahua...lgsg x sjuk..
kite2 aje..dr kiri ;fizi,fiz,aku n own (sbb sjuk naek lu mkn ha3..)

geng ijau wif my bro n kazen..cmne la leh pkai bju kaler sme nie ha3..


nie gye mam yg paling ayu huahuahua....


mkn jer minah tur..


nie my younger sis..anis


nie pon nk jugak ha3..de aku kesah..yg pnting pic aku de huahuahua.. ^_@

balik time..aku abes je salin bju tgk2 dieorg dh kt cni angkut brg ha3..aku...???? melenggang jela kih3..

  AkUnAkCaKaPjUgAk :  lepas je balik dari sedim..aku tido bagun2 je terus x sedap badan..n ketahui lah bahawa time aku tulis dis blog,aku memang dah demam huhu..cian kat aku..dah setahun x mandi sungai..sekali mandi.t'kzut kot sistem tubuh ku smpe demam wehhh ha3..so pasni kene beringat la huhu..hope aku sembuh cepat pahni ... T_T

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...