Wednesday, April 6, 2011

Laksa Penang VS Laksa Johor

            Korang suka makan laksa tak...???? If korang nak tahu..aku nie 'hantu laksa' ha3..pantang tengok laksa sure telan air liur..terus jadik cam orang mengidam hee~ dok penang kan..harus la suke makan laksa..kire tu dah jadi makanan fames orang2 kat penang nie..slalu orang pompuan laa giler makan laksa..cakap pasal laksa pon dah wat aku terliur sekarang ha3..(sebenarnye aku tak makan lagi..tu yang lapo tu kih3)

           Oke-oke..berbalik kepada niat asal..mase jumpe MIR aritu aku saje jela tanye pe masakan yang dier suka..nak ambik wat calon suami kan..harus la kena tahu pe yang die suke ha3..(ceycey ko shu..confident je die calon suami ko hihihihi..over suda..) then ntah camne aku tertanye..

AKU  : suka makan laksa penang tak...???

MIR   : die ngan muka agak kelat + sedikit heran di situ tanye aku balik..yang putih2 tu ker....???

AKU  : aku terdiam..a'aahh...(lam aty aku terdetik sedkit kepelikan ayat dier..putih2..???laksa ker..aku cm was2 plak..myb laksa la kot maksud dier..

MIR   : eeeeee...i tak lalu..pelik je i tengok..i suke makan laksa johor..yang tu best....!!

AKU : (lam aty: kuang asam mamat nie..kutuk makanan favourite aku plak..) sape cakap tak sedap..sedap tau..u je tak penah rasa huh..laksa johor lagi pelik tau tak..de ke laksa guna spageti (membebel aku seketika ha3..)

         So lam aku free nie..aku saje search gugal cari camne bentuk laksa johor tur..aku nak tengok mana yang lagi sedap ha3..lam aty mula timbul kerisauan..hurm..cinta ngan orang jauh2..padan muka kena blajar masakan negeri laen ha3..penang-johor..pening nanti aku nak masak kih3..tapi tak pe..kita 1Malaysia kan kahkahkah..

           Banyak beza perencah laksa johor n penang nie..mayb dari segi rasa pon de beza gak sebab laksa johor kuah dier guna santan tapi penang tak..n penang laksa dier dari beras tapi johor dieorang guna spageti n setakat yang aku tau la kan hu3)


nie laksa penang
macam sedap kan hihihi
nie laksa johor
cam spaghetti pon de kan hu3..
    AkUnAkCaKaPjUgAK : tak kira masakan belah mana pon..asal sedap semua aku bedal ha3..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...