Thursday, December 16, 2010

Fantasi ur Desire

  
       Antara mimpi dan fantasi..mana 1 yang sentiasa d'idam kan manusia..aku ase mesti semue orang akan pilih fantasi rite..andai manusia d'beri peluang tuk ciptakan arah kehidupan sendiri pasti ramai yang b'lumba2 mencari kemewahan hidup..n x akan ada seorang pon manusia yang miskin dan bodoh..aku rasa dunia mesti akan jadik porak peranda..x aman..yela kan..semue nak jadi yang terbaek..then siapa yang nak tolong buat kerja yang yang selama ini kita pandang x de 'class'..hmm..bagaimanapon syukurlah segala impian dan perjalanan hidup hanya d'tentukan oleh yang Maha Esa...

   Mukadimah je lebih aku nie ha3...hakikatnyer aku x nak cter about realiti hidup aku..tapi fantasiku hik3..hmm..sebenarnyer dari kecik aku nie kuat berangan..x tau la kenapa jadi camtu ha3..tapi kecik x kecik la..aku sudah meningkat remaja time tur..so pepaham jela kan jiwa remaja..angau lebih org penang kata ha3..aku slalu impikan sebuah percintaan cam dalam ceriter korea..pakwe handsome pon macam dalam ceriter korea jugak ha3..n berangan nak melancong seluruh europe,paris n barcelona..kire sepanyol la ha3.. sampe aku besar pon aku masih ingin kan benda yang same..tapi ada la sedikit penambahan..besa la manusia berubah m'gikut umur ha3..so desire pon lain la cikit..bila masuk umur 25 nie..aku mula rase semacam..tengok member2 ramai yang dah kawen..sedih lak,,ble la aku pon boleh ada family..dulu masa skull aku penah cakap x nak kawen lagi..nak kawen umur 25 ke atas..x sangka t'makbul btoi pe yang aku cakap tur..(padan muka aku hu3..mintak lagi bukan2..)konon2 nak blajar sampe masuk 'u' then kapel dalam tur n kua keje elok dah de umah kerata baru aku nak kawen..tapi tula kan..kte hanya merancang tapi Allah yang tentukan segalanya..hidup nie x seindah yang d'rasakan..life aku berubah sama sekali dengan apa yang aku impikan..cuma tula..nak kawen umur 25 ke atas cam t'makbul je ha3..tapi nak kawen penyer..bf pon x ada..suppose umur macam aku bukan masa untuk cari bf dah..at least biar ada ikatan sebagai tunang..tapi nak wat cmne..aku tetap redha dengan ujian dan ketentuan-Nya..aku sendiri dah serik nak kapel2 nie..so aku decide better aku study je sampai tua..dapat kerja n enjoy..

      Masuk umo 25..macam2 benda pelik aku rase,,naluri keibuan aku nie tiba2 kuat je sedangkan aku nie dulu bukan suka sangat dengan budak2..nak pegang budak pon aku takut..x reti langsung..tapi ntah laa..ble tengok baby jer aku sedih..kawen pon x lagi tapi nak anak ha3..mesti orang cakap aku gler..kalo la aku dah stabil,keje elok..aku rase mesti aku dah ambik anak angkat...hmm...x kesah if x kawen pon..tapi aku pasti..1 day,aku mesti akan bela anak angkat gak..memang la orang cakap anak angkat nie x best..buksn zuriat sendiri..tapi bagi aku x salah pon nak bela anak orang..asalkan kte ada sifat kasih sayang n naluri keibuan dah cukup untuk besarkan seorang budak..buat apa kalo ada anak sendri tapi buang sana cini..x de sifat belas kesian langsung..(sedih lak aku rase bile ceriter pasal nie hu3..)..hmm..bile kita bela anak yatim kuang2 kite dah buat pahala bila besarkan budak itu..insyaAllah aku akan buat semue nie if aku x kawen n x de jodoh dengan siapa2..


     Actually..aku impikan sebuah keluarga yang bahagia..asal boleh hidup selesa,ada hubby yang betoi2 boleh jaga aku dengan anak2 n b'tanggungjawab,prihatin n boleh bimbing sebuah keluarga..itu sudah cukup bagi aku..aku x mintak nak family yang kaya rya.. aku juz nak laki yang b'taggungjawab n boleh sempurnakan hidup aku dan anak2..ha3..melalut je ase..bils ko nsk kawen nie shu..berangan je lebih ha3..(aku pon takut nak kawen lagi cakap pasal kawen..gile ke hape hik3..)




   AkUnAkCaKaPjUgAk : shu..dari ko berangan bek ko g smbg

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...