Monday, April 4, 2011

Kutuk~kutuk~kutuk~

        

           Sumpah bosan giler sekarang..pe mende pon aku tak de nak buat..then, tetibe 1 idea jahat hinggap di kepala otak aku yang dah lama membeku ha3..korang tengok entry aku kan..kan..ha3..memang nak kutuk pon..tapi nie kutuk baek..bukan kutuk jahat..kang tak larat lak aku nak tanggung dosa if kutuk banyak2 kih3..
   
          Aku saje jer nak ngutuk MIR sebab dah bosan sangat so aku nak citer perangai pelik dier yang haku sendirik pon tak paham..tapi sebelum aku nak cecter nie..kalo korang ase bosan sebab haku asyik citer sal MIR  je, korang leh stop bace citer haku nie..tapi kalo rase nak bace citer jaat aku nie get ready okes ha3..
Haku rase MIR sure marah bile aku kutuk2 dier tapi die bukan jenis manusia yang suka bukak blog so aku dengan beraninyer wat bodo jer hihihihihi..

       Perangai2 pelik MIR hurmm..aku list jela ek..:
  
 1) MIR tak suka sms..percayalah..alasan dier, sms wat sakit jari..korang leh caye ker ha3..haku pon pelik tapi tu memang habit dier hu3..

 2) Suka piki kan mende2 bertahun-tahun ke hadapan lebih dari seorang ibu bapa yang pikikan masa depan anak2 dier ha3..

 3) Suka cakap kat haku "dok diam2" ibarat haku nie budak tadika hu3..

 4) MIR  bukan la seorang laki yang jiwang dan pandai mengarang ayat bunga2 orkid,kekwa,rose n sebagainya dan sebabkan itu saya pon tak dibenarkan b'jiwang bunga bila bercakap dengan dier hu3..tapi bila die mengeluarkan ayat jiwang yang selalu susah sangat saya nak dengar tur,terus rasa cam nak nangis ha3..baru tahu begitu berharga bila ayat2 cinta diluahkan pada masa yang betul n bukan pada tiap masa tapi tak de makna langsung hu3..

 5) Bila die drive..mak aiii..tak penah lagi haku jumpa ngan mamat yang begitu teliti ketika memandu ha3..pentingkan keselamatan orang laen dari diri sendiri..gile ke hape..ayat yang tak leh blah bila die cakap " i tak kisah pasal nyawa i, tapi i risaukan pasal nyawa orang yang i bawak" n kebetulan hanya haku sowang je yang dier bawa pada ketika itu..(teeeeeettttt..bangga seketika kih3)   

 6) Terlalu fokus..tak tau pe yang dier fokus sangat tapi kalo dah fokus..ngan haku2 die tak pandang.. *sigh* hu3..

 7) Merupakan anak ke-8 dari 9 beradik, semua laki n juz de sowang akak jer..ptut die seorang yang manje tapi tegas dier mengalahkan haku yang merupakan anak sulung..sampe haku tak berani nak wat perangai gegler ngan dier ha3..tapi hakikatnyer die sowang yang sporting n coolblog btoi..tapi apsal haku takut lebey pon tak tau la hihihi..(jatuh kredibiliti aku sebentar di situ waaaa......)

 8) Hakikatnyer MIR seorang pendiam n pemalu.tak suka cakap banyak n juz mendengar saje bila haku bercakap..haku melalak menyanyi sowang2 pon die dengar je tanpa cakap pe2..(haku termalu sebentar di situ ha3..)

9) MIR  jenis tak engat tarikh ha3..maksud haku tarikh penting2 cam besday ke, ulangtahun ur pe2 tarikh penting yang ada di muka bumi ini..mula2 memang haku tak penah tau sal kes nie maka bila tibe time2 penting tu mula la haku touching macing sebab haku engat die nie jenis tak ambik kesah..bile die citer yang sepanjang life die memang die diasuh oleh family tak celebrate ary2 penting cmtu on da spot terus haku touching + sedih siot..sebabnyer, setakat nie die tak miss wish besday haku even die penah tersilap tarikh wish ha3..masa valentine day tetibe die send sms yang wat haku terharu sedangkan time tu dier sepatutnyer bz ngan keje,ary konvokesyen haku pon die still wish congrats tuk sehari awal..terlalu terharu bila die cuba wat tu semue even tu bukan habit die hu3..      

10) Smoker guy tapi masa 1st date kiteorg sampe die nak balik baru aku perasan yang die tak smoking langsung..kotak rokok pon langsung tak nampak..bila tanya dia cakap, i hormat orang so i tak kan smoking depan dier..(terharu haku sebentar di situ hu3..)

11) Perangai dier n haku jauh berbeza tapi we still luv each other..die cakap sayang bukan untuk ditunjuk2..1 tahun 10 bulan lepas mase ary pertama kiteorang kenal die cakap,die juz nak gul yang de kimia ngan die.tu jer..(triple terharu haku bile engat semua tur balik..)

     AkUnAkCaKaPjUgAk : banyak lagi mende pelik dier yang haku sendrik pon tak paham sampe sekarang ha3..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...