Sunday, April 17, 2011

Pendorong Utama Haku Berblog

            Hampir 4 bulan aku b'jinak-jinak dengan dunia blog nie..dulu memang aku dah penah dengar lame pasal blog tapi cikit pon aku tak minat.."blog...???? ntah pe2..aku nie bukan rajin menulis sangat pon..bukak blog orang pon aku tak penah..ehh...bukan takat bukak jer..tengok blog pon aku tak penah tau ha3..so tak de maknenyer aku wat blog.." begitulah jakun nyer aku tim dulu-dulu huahuahua..penah la kawan baek aku puan.halimatun saadiah mensuggestkan tuk aku suh wat blog..tapi aku still tak tergerak nak meneroka alam blog ney..sebab aku rase tak cukup kreatif nak pk2 mende alah nie..(alah shu..padahal rupa blog pon ko tak kenal sangat kih3..)

          Penghujung bulan Disember..ntah cmne de sowang member poly aku nie tetibe tanye aku de blog tak..then dengan bangga nyer aku cakap la tak de sebab aku tak reti mende2 cmni ha3..malu siot hihihi..then dier suh aku bace blog dier..dier cakap kat orang rapat jer dier bagi tengok..terpk gak aku..rapat ker kite..ase cam baru kenal jer ha3..then lepas bace blog dier..wink..wink..aty trus berbunga-bunga lily+tulip teringin nak wat blog hihihi...bagi aku blog medium yang terbaek tuk kite meluahkan pe yang kite rase..bukan tujuan nak bagi orang bace juz mase tur aku ase cam nak tulis je ekot suka aty aku ha3..

        So, niat aku wat entry nie actually khas tuk member poly aku tur yang name dier KHAIRUL AZUAR hee~ intro bapak punye panjang tapi sebenarnyer aku nak citer sal dier jer kih3..nie sebagai salah 1 penghargaan aku kat dier sebab membuat aku terpesona sebentar dengan dunia blog wakakakaka....nak letak url blog dier tak tau la dier bagi ke tak hu3..so aku buh pic2 jela ehh...tapi sebelum tur aku nak citer ckit sal mamat khairul nie hu3..

      Kiteorang actually study di tempat yang same..POLITEKNIK SEBERANG PERAI..kalo ekotkan die senior aku la sebab mase kenal die dah sem.6 n aku sem.4..tapi kteorang graduate same2..haaa..cmtu tur hu3..yelakan die budak dip n aku sijil..memang akan graduate sekali ler huahuahua..kebetulan...mule-mule kenal....???? cam love story la plak ase hu3..aku n khairul same2 wakil kelas..sebab masalah tur la kami kena handle tuk event Malam Pra-Graduation tuk dinner last sem..tapi yang pelik mase time meeting aku tak sedar pon mamat nie wujud ha3..tup2 time saat2 akhir kat tempat dinner baru kiteorang kenal..mase tur de la timbul sedikit salah paham between ajk n dak claz aku..so sebab aku ketua,aku memang kena 'hentak' balik r ngan dak2 claz aku ney..cian kat aku..dah la tak bersalah hu3..tup2 muncul mamat khairul nie sebagai seorang yang gentleman + bertimbang rase ha3..(awak..jangan bangga sangat tau saye puji2 nih hihihi.) tanye de prob ke hape..aku pon ceter la kat dier ting tong ting tong..tetibe dier yang minta maap kat aku n budak2 clazz aku..aiseh wakk....respect abes r..awak yang tak salah tapi awak siap wakilkan diri plak minta maap kat saye hee~

     Opss...lupe lak aku nak introduce mamat Khairul Azuar nie hihihi..member2 poly semua panggil dier ABEN... n name tur asal dari lec yang bagi mase dier sem.1 dulu.asal orang nogori..tinggal di seremban..(lupe la umah dier area mane hee~sowi..) umo baru 22 tahun..(actually pangkat adik ngan aku ney ha3..tapi sebab aku nie nampak muda teeettttt perasan lagi hihi..kiteorang tak terase beza umo tur..mayb sebab panggilan saya awak dari mule2 kenal kowt hee~ ) n part paling best kalo uoal nak tau..mamat nie teramat la suke triple suke berlakon....tu memang minat dier sejak dari azali lagi...de bakat lagi tau...mak jelez gitu ha3..n ABEN  sowang yang setia dengan cinta kih3..(bagi aku la sebab teeeetttt...susah aku nak cakap cmne tapi naluri aku kuat mengatakan yang dier nie memang jenis setia hee~) bravo wakkk...

pic kiteorang mase dinner
nie le mamat 'khairul azuar' tur hee~
         Continue balik sesi perkenalan kiteorang ha3..after dinner kiteorang stop..tak pernah jumpe dah sebab bz nak final..lupe nak mention..mase dinner tak sangka mamat nie dapat tittle prince of da nite hu3..memang die fames sebentar di situ kih3..then ntah cmne terjumpa profil dier kat fb...aku pon wat2 kenal jela add dier ha3..padahal memang dah kenal tapi aku malu hee~ after dat, start dari situ kiteorang mule rapat..kire baru nak mengenal aty budi sebagai seorang sahabat..yela kan, even study 1 bangunan, tapi tak semestinyer kite leh kenal semua..so kiteorang nie antara golongan istimewa la sebab dah last2 nak abis poly baru kenal..tula 'jodoh persahabatan' orang dulu-dulu cakap ha3..(siot jer..tak penah lak aku dengar pepatah tu sebelum nie kih3..) 

    Baek mamat nih..cakap pon bersopan...aii..tak sia2 jadi kawan aku hu3..then masuk awal taun ney rezeki dier lam bidang lakonan tibe2 muncul..aiseh..baru jer dier citer kat aku yang dier teringin nak berlakon tup2 dah dapat tawaran hik3..rezeki kan..even peranan tur juz sebagai pelakon sampingan tapi tu dah dikire ok sebab mane2 pelakon baru yang baru nak mula bertapak lam bidang nie pon start dari bawah jugak kan..lame2 bile dah diasah bakat baru orang kenal..(awak, nie saye bagi semangat kat awak tau.ikhlas nie hee~) so meh kite tengok cikit pic mamat nie mase shooting lam citer Zoo The Series with Lisa Surihani, Cat Farish n adik mia Sarah...aku pon dah mula layan citer nie tiap pagi ahad kul 11.30 a.m kat Astro Ceria semata-mata nak tengok khairul azuar nie berlakon hihihi..(haaa...siap tolong promote g tau hu3..) tapi citer tu memang funny abes r..adik aku yang kecik tur pon suke..wakakakka...



   
          Ada satu kebetulan yang mamat ABEN nie tak tahu hihihi..tak terlintas pon nak citer kat dier..so aku nak wat pengakuan exclusive sebentar di sini..(awak kalo bace jangan mare tau hu3..) actually, baru-baru nie aku dapat tau dari ABEN sendiri yang dier suke usha sowang awek nie mase kat poly..n paling tak leh blah awek tur merangkap budak clazz aku sendiri..kami same2 terkejut beruk sebentar di situ ha3..tapi die tak tahu yang mase kat poly dulu aku pon suke usha sowang mamat ney..n yang paling aku terkejut upe2 mamat yang aku suke usha sepanjang 1 sem terakhir aku kat poly tur upe2nyer kawan baek ABEN..adeh laa..kantoi siot ha3..malu la aku kalo ABEN tahu kih3..(tula rahsia yang terjadi kebetulan diantara kami hee~)  tapi mereka tur dah de pasangan masing2 so korang jangan lak salah tafsir yer..suke usha tak bermaksud dah jatuh cinta kih3..(toi tak aben..kan..kan...sambil wat muke manje hee~)

paling kiri b'baju putih EMA yang ABEN suke usha ha3..
tgh skali member dier tur yang aku suke usha ha3..(kenyataan brani nie bro)
 
          So,wat Khairul Azuar...camne pon nanti bile dah fames jangan lupe saye plak ehh...yang penting kirim salam saye kat Farid Kamil a.k.a FK huahuahua n hope awak dapat further study dulu..wat degree sampe abes n berlakon la puas2 pahtu hee~ gud luck tuk awak k..^_@

          AkuNakCakapJugak : hubungan persahabatan yang jujur akan lebih merapatkan ikatan yang sedia terjalin..renung2kan dan selamat beramal hee~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...