Sunday, March 6, 2011

Mengkuang Dam

            Aiii...hola smue..dah lame haku x update blog nie.bukak tiap2 hari tapi x ade cerita nak tulis hee~ saje aku bukak dengar lagu..aik..???bile mase lak blog haku b'tukar menjadi mp3 nie haaa kuikuikui..b'balik kepada tajuk asal..hee~tadi petang haku pegi jogging ur name singkatan jog.(sengal ko shu..macam la orang laen x tahu maksud jog tur ha3)..

           Oke2..sebab dah lame x pegi jog n haku pon dah lame x rase fresh air maka aku pon b'stuju la dengan ajakan my bestfrenz puan.halimatun a.k.a acu (name panggilan haku kat dier) untuk pergi b'riadah yang knon2 nyer nak sehatkan badan..actually kteorang plan nak pegi USM tapi atas sebab2 yg aku sendrik conpius btoi ke x USM nie wat karnival t'buka so haku pon b'besar aty m'cancel kan pemergian kteorang ke sane ha3..so bagi m'isi mase yang sememangnyer teramat la lapang bagi orang yang stay kt  rumah macam haku nie..puan.mtun n suami m'gajak aku g jog je petang tadi hee~ (ma kasih iyer pn.matun..even dah kawen still x lups haku hu3..)

         Lupe lak aku nak cecter cikit pasal Mengkuang Dam nie bagi orang luar yang x m'getahuinyer..actually nie salah 1 kawasan tadahan air yg t'besar di area seberang prai..tapi d'sebabkan kawasan die yang cantik n t'letak di atas bukit(dah name pon empangan kan harus la atas bukit..ko x blajo geo ke shu,ish..ish..) so ramai la org yang datang untuk beriadah time petang2 n espcially di hujung minggu..n kawasan nie agak x t'kecuali tuk wat wedding photografi dekat situ hee~ jarak umah aku ke mengkuang dam tur juz about 15 minute sahaja tapi haku b'tahun skali bru g sne kowt ha3.. 


nie view dr atas kwsn jog

nie view tasik..leh jog smpe ke sbrang bukit yg kecik tur

             Masa sampe sana aku tengok orang mak aii..punye la ramai..cam pasar malam lak..selalu pengunjung b'bangsa chinese la yang banyak kat sini..malay kurang sebab malay banyak suke g pantai kowt hee~ aku nie kalo u all tengok pakai punye la lengkap cam nak jog gegler tahap dewa la konon..tapi last2 aku jalan jer sebab b'laku kesesakan lalu lintas so aku malas la nak rebut2 ngan dieorg kan..so aku bagi chance la tuk dieorg slim kan badan sebbb aku memang dah slim ha3..(perasan gler ko shu..) so aku dengan member baek haku tur b'jalan sambil melantak snac je ur dalam erti kata bahase selatannya jajan.tapi orang penang panggil keropok jer.giler pelik kowt org tengok.datang nak exercise ker nak melantak ha3.tapi ade kteorang kisah.kteorang b'jalan dengan selambenyer umpama makan angin di atas bukit cameron sambil menikmati panorama petang ha3..


pose x leh blah hee~aku ase cm ats bukit broga jer

jgn tgk haku tp tgk view kt blkg tur.nmpk cm laut kan..kan..

ala2 broga hill

puan.halimatun kte hee~
x ketinggalan sis aku yg ske m'yibuk ekot haku

         Aku snap semue pic2 nie tengah2 orang ramai kowt.penat tur nak cover malu hee~tapi dieorang yang lalu banyak chinese so x dela segan sangat.smue open sebab orang kawen pon ramai yang datang situ.petang tu jer ade 3 pasagan pegantin yang datang untuk snap pic.b'blik kepada ceriter haku.even aku b'jalan pon,tapi still rase penat gler.b'pluh+dahage semue de.tapi aku tetap gler snap pic2 yang t'baek dari ladang yeeeaaahhhaaaa...


still 2gether2
aku dh mkin kurus *sigh*

spoil toi pic nie dgn kehadiran dak tgh tu hu3

pasangan bahgia hee~

c2..de tmpt jln2 kan blkg tur..

          Actually kawasan nie memang luas gler..tp haku juz lepak kat area depan jer..if dapat round da whole dam nie mmg cun gler n lagi banyak pic yang boleh snap include msse hiking bukit hu3.tapi selamat la kiteorang x pegi jauh coz u know what was happen after dat..hujan turun dengan lebatnyer n kteorang t'masuk semue b'ratus org kowt aku rase yang berada d'kawasan sekitar telah m'buat larian merentas desa b'ramai2 meneruni bukit tuk menuju ke parking kate n moto ha3..tu memang jog gler wehhh...kaki aku sampe kejang..selamat aku pakai sport shoes..tapi pic memang x sempat nak snap sebab aku pon bz melarikan dri ha3..

        AkUnAkCaKaPjUgAk : sampe je rumah aku terus kene flu n now badan cam nak demam plus kaki sakit ha3..padan muka haku hu3..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...