Saturday, February 19, 2011

BROGA HILL

           Huhuhu..mood holiday aku x penah ilang..tp ble de sum1 yg suh aku cri tmpt holiday..aku jdi cm x happy jer..slalu nyer kalo bab nk cri tmpat nk g holiday nie..aku la pakar..dr bajet smpe ke hotel n tmpat p'lncongan smue mmg dlm kepakaran aku jer ha3..myb sbb aku ni ske search tmpat yg best2 kot..(nmpak sgt byk buang mse dpn tenet kan hik3..kantoi suda..).Tp pe yg wat aku ase cm x best ble org yg suh aku plan holiday tur byk kali tgguh..smpe aku dh tkut nk cye..yela..kang m'hrap x jdik plak..x pasal2 aku tarik mke 44 ha3..

           First planning aku ngan M!R nk g holiday mse kteorg still stdy..tim tur aku bru sem 2 n die dh last sem kt UM..tp arghhh..x jdi..sbb utama km abes final tim x sme..die abes awl sbln dr aku..tim dier ct aku lak bz nk final..last2 die dh blik johor..sedih siot aku ase..tp aku diam jer..x kan nk pkse kowt an hu3..(2009)

           Second, die tnye g nk g holiday x..byk kacak muka dier..aku bz wat practical lg mau tnye g holiday..die lak tim tu dh kje kt sungkai..mkin dkt lak ha3..ske aku..tp tula..cancel lg.. * sigh * (2010)

           Third, M!R dh tukar opis kt alor setar..wah...b'sinar2 je mata aku..maklum r dh mkin dkt..tp hampeh..still x jmpe gak..ajak aku g holiday langkawi..byk kacak g mke dier..x tgk ker aku tgh bz..dh la last sem..tim aku ct dier kje..tim aku byk kje bru die nk ct hu3..* so sad * (2010)

           Fourth, (skrg MIR dh tukar kje kt Raub)..mkin jauh blik..hurm..dis tim aku x tau la nk ckp cmne..if x jdi gak..aku tumbuk dier lumat2..nk tau pe M!R ckp kali nie.. :

        M!R : u..g holiday jom..u cri la tmpat mne u nk pegi..

       AKU : hurm..u nie btoi ker..kang jdi cam dlu lg..(actually aku mls nk lyn..tkut x jdi hu3..)

        M!R : btoi laa..i ngah plan ct nie..dpt ct kte pegi ek..u planning nk g mne jer..

       AKU : dgn mata b'sinar2 cm nmpak b'lian trus ckp " hurm..g kl jela..mls i nk pk..g pon member i rmai kt 
      sne..i leh je stay ngan dieorg..

        M!R : de pe kt kl..bosan je i tgk..

       AKU : dlm aty ( eh mamat nie..dh aku plan bg sme2 dkt ckp bosan lak..mentang2 r dh dok sne lme..) 
       padahal aku dh mls nk pk tmpat..kang tkut x jdi lg..

       M!R : x pela..u cri jela mne tmpat u nak..6t ble i ct..kte g ek..

       Puas aku pk nk g mne..byk tmpat aku dh list..tim tur aku kbtulan tringin nk g Kuching ha3..survey punye survey..leh thn gak bajet..tp if aku dh kje tim tu ok la nk pegi pon..but dis tim aku juz nk cri tmpt yg relax n dkt jer..n no need much money..(toi ke aku ckp nie ha3...) so lastly aku dh dpt pe yg aku nk..nk tau tmpat pe aku plih....jom tgk...


      
TARA....nie la dier BUKIT BROGA...
     
leh hiking

              Hee~..nk tau cmne aku leh dpt n minat tmpat nie..1st aku t'tgk pic lam fb member aku..sweet je tmpt nie tim matahari t'benam..romantik..n kbtulan paper kua sal tmpat nie..pe lg..trus r minat aku dtg m'curah2..aku kan ske hiking2 nie..so kbtulan tmpat nie cun+romantik+leh hiking..aku ase mmg sesuai sesgt r ha3..kacak x idea aku kih3..nk tahu serba ckit sal place nie..meh cni aku nk cecter..

         "Terletak di kawasan sempadan sempadan Selangor dan Negeri Sembilan kira-kira 50 kilometer dari Kuala Lumpur, Bukit Broga merupakan lokasi yang sesuai untuk aktiviti riadah dan mereka yang mahu merasai pengalaman mendaki.Bukit itu memiliki tiga puncak dan yang tertinggi berada 400 meter (1,312 kaki) dari paras laut. Masa yang diperlukan untuk tiba di puncaknya ialah di antara 20 hingga 40 minit, bergantung kepada keupayaan pendaki.Laluannya tidaklah begitu lasak dan mencabar menjadikannya sesuai untuk pendaki amatur. Pendakian paling curam adalah pendakian ke puncak pertama bukit itu kerana pendaki perlu melalui hutan-hutan sekunder yang berselirat dengan akar-akar kayu.Biarpun tampak mudah, namun pendaki perlu berhati-hati kerana terdapat beberapa cenuram tajam dan dalam di sepanjang laluan. Sebarang kesilapan pasti mengundang kejadian yang tidak diingini..."
   

        Keunikan Bukit Broga adalah puncak yang tidak ditumbuhi pokok-pokok besar. Permukaan bukit dipenuhi bongkah batu dan dilitupi lalang-lalang tinggi menjadikan pemandangan puncaknya begitu indah dan menakjubkan.       

       Sweet je an..kalo u oal nk tahu..kt puncak bkit nie gak r Dato Muzaffar Shukur wat video tuk pra-wedding dier..romantik je ase ha3..


     AkUnAkCaKaPjUGaK : aku x cter g kt M!R sal plan aku nie..x sure la die nk ke x..tp hope dier ske la hu3..kalo u x ske gak..i sekeh u tau ha3..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...