Monday, February 7, 2011

Tanjung Asam T!me ^_^

          Wasssuuppp guys..sudah berapa ary rase aku x update dis blog..dalam bpe ary nie tetbe aku banyak out lak..kalo tak, t'perap jer kat umah..juz sekarang pon aku baru balik dari penang..memang la aku stay kat penang tapi my site area seberang..so bile pegi pulau org akan tetap col 'penang' hik3..if org luar dengar sure conpius kan..org penang tapi baru balik dari 'penang'..gile ke hape ha3..target nak stay dalam 1 nite jerk..tapi t'stay 2 nite lak..tu pon puas aku lari nak balik rumah..if ekotkan memang aku d'sekat dek kazen2 aku supaya stay lagi lame kat sane..actually, aku pegi sane pon coz sadara aku dari jb datang..so saje jela aku nak memeriah kan keadaan ha3..

         So for the1st day aku kat sana, 6/2/11 aku n kazen aku planning nak g picnic..plan pon x dela lame sangat..juz cakap jer then terus jadi..aku teringin nak pegi pantai yang aku selalu mandi mase kecik2 dulu..kire nak remain our memory la katakan..pantai tu name 'TANJUNG ASAM'..area teluk kumbar n lebih kurang 15 mnit jer dari rumah kazen aku di bayan lepas..selalu kalo penang org akan engat Batu Feringgi je kan..tapi dis sea laen ckit..x ramai org yang tahu mayb, coz die lebih kepada kawasan p'kampungan nelayan..tapi memang best..bagi aku pantai dekat tanjung asam unik..nak tau sebab pe unik..meh..meh..aku nak wat encyclopedia cikit ha3..

         Pantai kat c2 de sungai sekali..susah kan kite nak tengok pantai n sungai di tempat yang same...bila air mula pasang,kite akan nampak p'tembungan air laut dan sungai yang akan b'satu..memang best gler mandi..coz air die akan rase suam2 sejuk..memang cantik..subhanallah..tapi bile air surut baru kite nampak laut n sungai yang b'asingan..m'ikut kata pak sedare aku..air die ambik mase yang lame untuk surut n pasang..kire 6 jam pasang n 6 jam surut..n dekat situ memang fames untuk sesiapa yang berminat nak cari siput ur kebiasaannya org panggil 'remis'..ikan pon senang nak dapat..kira hidupan laut senang tuk tangkap la..

         Tujuan asal aku pegi situ pon actually untuk cari remis n siput..dulu2 time aku kecik2 pon aku suka cari siput kat pantai tu n kawasan tiram yang ade memang la t'sangat banyak..so bile pegi sane aku dah tau katne ysng kena aty2 coz kalo men taram jer masuk sah2 kaki aku akan luka sana sini ha3..mase aku kecik2 dulu aku memang selalu kena..giler bapak punye sakit t'pijak tiram2 tur..mane la nak tau tu tiram..aku hengat duri pe yang melekat kat batu tu..tp jeng..jeng..jeng..ku sangka kan panas hingga ke petang tapi hujan di tengahari ha3..siot jer..aku juz leh selamat kan kaki aku dalam berapa jam jer..msuk jer lam air..pop..terus t'pijak batu+tiram= sakit laaa...perghhh...tapi bila kaki dah masuk dalam air seronok lebih pulak so sakit tu x de la terase sangat..mandi cam nak rak la katakan ha3..n yang best kat sini..laut die x dalam..pegi la sampe ke tengah pon x dalam2 gak..aku pe lagi..swim..swim la..smpe naek itam ha3..

       Da best part is bila geng budak2 kecik yang aku bawak..meriah je dieorg..bapak punye sakai bila tengok laut n sungai ada sekali ha3..macam2 dieorg tangkap..cam nelayan pulak..nak cari remis tapi ketam yang dapat..then dapat anak ikan (tu aku yangg tangkap ha3..) n yang paling x sangka leh dapat Paul ur name malay dier sotong ha3..tapi syg..x sempat aku nak snap pic2 hasil tangkapan kteorg tur coz aku pon dok giler mandi sampe x teringat lak hu3..(dengan nada sedih+m'yesal)..
nie la pghujung pntai yg b'smbung ngan sungai tp pic sg x nmpak lak hu3..

byk sampan nelayan kan..
my sis n my nephew
geng2 mak sedare
tmpat kmi d landa banjir a.k.a air pasang ha3..so kne la pindah..
nak jugak snap pic ha3..padahal nk blik dh..
nmpak cam aku sbye dieorg ur dieorg yg sbye aku ha3..
my sis anis n my niece tasya (x smpat salin bju so blik pkai towel jer ha3..)
driver pon sme pkai towel drive blik..maklum r..umh dkt jer hahaha..


yg nie pon nk jugak..dh r mke comot x mandi ha3..

 
    AkUnAkCaKaPjUgAk :  akibat dari keterujaan aku swim..swim..coz dah lame x mandi laut..maka skrg aku jalan pon hinjut2 coz kat tapak kaki de banyak luka2 terkena tiram n skin aku pon dah turut b'tukar m'jadi itam2 manis gitu huwaaaaaaaaaaaaaa....!!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...