Saturday, February 19, 2011

GOLD






            Pe kena m'gena ngan entry aku kali nie ek hu3...ngan aku x de kena m'gena pon..tapi cam org selalu cakap la..if benda tur ade kaitan ngan org yang kite luv ur syg..mesti kte pon akan terase cam related la jugak kan..kan..ha3..hurm..aku x sure la dis pic leh zoom ke x..actually nie bout 1 syarikat iaitu Raub Australian Gold Mining Sdn.Bhd iaitu m'rupakan sykt dari luar negara yang m'labur di M'sia dalam sektor perlombongan emas...wahhh..emas...??? if kite dengar emas sure t'nampak shining2 n duit gak kan..kayo mak cik ha3 (sejak bila ko jadi mata duitan nie shu ish.ish..ish..) tp yupp..m'gikut sumber yang ada..sykt tu baru m'jumpai 1 kawasan di Raub yg m'gandungi 50 juta auns emas yg t'tanam di dalamnya n mampu b'tahan sehingga 30 thn...????!!!!!! OMG....upe2 M'sia nie giler bapak punye kaya ha3..n luas kawasan tur adalah sekitar 200 hektar..(mak aii..) makan 7 keturunan pon x abes nyah..tetiba teringat lak chat aku ngan M!R bile sebut pasal emas nie.. :

  Mase tur aku nyenyak tido tup2 M!R col aku..giler siot..mimpi pe mamat nie col aku time kije..tapi dier cakap dier bosan..sambil hiking bukit ha3..kawasan tempat keje dier memang dalam hutan..

         GUL : aik..dalam hutan pon leh col lagi..de coverage lak..engat x de..

         M!R : nie hutan moden la u..hahahaha..

         GUL : u..betoi ke tempat keje u de emas..(time nie aku konpius lagi..was2 la katakan..yela..kalo emas kat kedai tu aku tau la tapi kat dalam tanah ish..slow toi aku nie ha3...)

         M!R : toi la u..nme sykt i pon gold kan..

         GUL : dalam aty "sure die dah fed up aku tnye die byk2 ha3.." emas tur berat mane u..if kat kedai emas tur baru la emas i rase..yang nie emas hape dalam tanah (kata aku cam org yang jakun lagi x penah belajar ha3..)

        M!R : same la u..emas la jugak tur..kan x jadi barang lagi..berat dier ekot la banyak mane dapat..

        GUL : owhhh....(actually aku bukan x tahu..tapi bile org cakap pasal emas, kite juz akan bayang emas kat kdai jela..jarang la nak pak pasal emas mentah..n saje je aku nak conpius kan mamat tur ha3...) ayat nk defend diri sendiri kih3..

          Tapi pe kena m'gena sykt tu ngan aku..cam cuak je kan ha3..actually sykt tur merangkap tempat keje M!R saya..n indirectly die memangg t'libat samada secara paksa ur dgn kerelaan tuk m'jejaki emas2 yg t'tanam di muka bumi Raub t'sebut coz dier m'rupakan salah sowang geologist kt situ hu3..(poyo je kan...cam promote bf sndrik ha3..) ala..aku cter jer..if x suke x pe..nie kan diary on9 aku (kata aku kpd org yg x pueh aty ur trase aku nie nk tunjuk2 hee~) honestly memang aku proud ngan dier coz setakat nie aku x penah jmpe lagi dengan mana-mana lelaki yg t'jebak ngan ilmu alam nie..n he's da 1st one..dulu mase mule2 knal, die de ckp die ambik course geology..aku conpius gak..hurm..cam penah dengar course tu tapi mende pe ek..ha3..jakun je aku mase tur..lame2 kawan baru aku tahu sebab M!R suke cakap bende yang aku sendrik x paham..so t'pakse la aku wat research pasal bande2 yang dier cakap tur ha3..(syg punye pasal kan x pela..at least aku pon leh dpt ilmu gak hee~)..

            Drilling...penah dgr x ayat nie..aku dlu pon x tau menatang pela ek..upe2 nie salah 1 cara pengeburan ur pengeboman di sesuatu kawasan lapang untuk activity perlombongan..if x silap pe yg aku bace la hee~..aku bace pon sbb t'pakse ha3..mane x nyer..M!R cakap tap aku x paham weeee...so aku ambik inisiatif dalam diam2 belajar sedikit sebanyak tentang ape yg related ngan bidang keje dier..mesti korang pelik kan..nape la nak ambik tau pasal smue tur..haaaa...kalo korang nak tau..mende remeh2 tula penting..coz laki nie kalo dah keje langsung x hengat dunia..petah lagi aku yg cute miut nie ha3..(gediks toi ko shu hee~)..kang kte yg gul nie mula la nak melenting nape x msg..nape diam jer..aku pon mule2 cmtu..tapi sbb didikan si dak M!R nie lame2 aku pon dah makin paham even kekadang aku ase cam bom jangka dalam aty aku nie bile2 je leh meletup tapi sabar jela ha3..mayb ble kite try tuk memahami akan situasi dieorg..kte akan lebih d'hargai..oke ye adik2..dgr nasihat tur hik3..

          AkUnAkCaKaPjUgAk : cube memahami even aty nie kekdg runsing n memikirkan yg bukan2 hurm..ssh toi PJJ nie..*sigh*   

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...