Wednesday, June 15, 2011

Bakal Student Zaman Sekarang

          

      Nenoneno...assalammualaikum semua hee~ dah lame jugak aku tak update dis blog..bukan sebab sibuk tapi tak de story mory yang best nak citer kat cini hu3..aku nie actually lagi suke citer hal sendiri dari menempek hal orang laen kat blog aku tapi sebab kekurangan idea yang best..aku tempek jela wat bodo hahahaha..citer nie bukan niat nak mengutuk ke hape tapi juz pendapat dan pandangan dari lubuk aty aku yang suke tengok perangai orang ha3..(perangai aku sendri sape lak yang tengok kih3...)

        Semenjak keputusan atau omputih panggil result kemasukan POLITEKNIK kua maka berduyun-duyun la soklan dari budak2 baru yang  ase2 aku baru nak kenal dunia nie menempek kat fb POLITEKNIK SEBERANG PERAI a.k.a PSP..biasa la kan..zaman dah maju..dah de fb..tak datang lagi kat tempat tu pon dah boleh tanye bagai mak nenek n kekedang ntah ape punye soklan yang yang dieorang tanye aku pon tak paham ha3..setakat yang aku tengok ada 2 kategori yang sering mengajukan soklan selain meluahkan rase aty mereka..1)JUNIOR bakal nak masuk 2)SENIOR..

          If bab senior tur biasa la kan sebab budak lame so soklan pon tak merepek2 sangat..kalo tanye pon juz soal yuran,offer rumah sewa (haaa...yang nie aku yang buat hihihi,n tanye jela soklan pe yang berkaitan n logik dek akal..)..tapi yang aku ase nak tergelak bagai mak nenek dakat budak2 yang baru nak masuk nie..adeh laa...dah dapat sambung study tur cukup bertuah tau dari yang ntah beribu orang mengharap tapi still tak dapat2 lagi..banyak2 soalan yang aku tengok semua tanye mende ntah pe2 bagi aku..paling tak boleh blah about they courses.."susah tak kos nie.."senang gagal tak kos nie"..senang score tak kos nie.."kalo pegi kelas kene pakai baju ape eh".."saye tak de kawan laa..riso nak pegi sane..jauh sangat (bagi yang tinggal jauh dari penang)..sape2 dapat kos bla bla...bla..nanti add saye k..saye tak de kawan"...tu la diantara ayat yang naek muntah aku dengarnyer..

         Common laa..bukan la aku nak mengata lebih2 tapi ntah laa..aku pon naek heran ngan mentaliti budak2 sekarang..kalo betoi dieorang tu nak menuntut ilmu, tak payah riso even dapat dapat jauh mane pon.semue tur rezeki..kalo piki semua nak senang baek tak yah belajar..pegi jer keje..tak pon dok umah jer..heii..dulu2 time ambik UPSR,PMR,SPM korang belajar senang ke susah..tak de pulak sape2 yang tnye susah ke tak subject tur..mane dapat study jer..kalo bab baju lak aiseh..tunggu jer surat sampe..tak pon tengok jer tatacara berpakaian dalam web..pe susah..nak masuk IPT tapi still tanye soklan cam budak2 hurm..(geram nie hahaha..)

        Bagi yang stay jauh tur kalo de personal problem n dieorang nak lahirkan rase tak puas aty tu hak masing2 la..tapi biarla bertempat..cari sumber yang bersesuaian for example tanye sendiri dekat Kementerian Pengajian Tinggi..tapi kalo yang jenis mengade2 tu yang aku hot skali..nak study tapi leh pulak merungut kat
FB bakal tempat yang die nak belajar nanti jauh la hape la..plezzzzzz laa...bile korang pegi dating tahu pulak nak honeymoon ur dating jejauh..tapi bile nak cari ilmu merungut..kalo aku la..lagi happy dapat jalan jejauh..leh tengok tempat orang..tapi setakat nie rezeki still dalam Penang jugak hu3..sampe bile la korang nie nak berdikari pon tak tahu lah hurm..orang laen happy nak pegi oversea...tapi baru langkah sempadan dah bebel...        

         Aku dulu mase mula2 nak masuk study tak de pon nak tanye baju ape kene pakai,kos itu ini susah tak..dapat surat, settle semua then masuk..tak yah tanye banyak sebab bila masuk kita akan belajar semua mende tur..bertahun kowt korang nak stay dalam tur..mula2 banyak la tanye..kang dah masuk mula bosan pastu complain macam2 hu3..bagi aku biar kite belajar dari pengalaman sendiri compare nak tanye orang..if yang berkaitan n penting tu tak pela..tapi kalo setakat mende ntah pe2 baek tak yah laa..dah besar leh piki sendri..bile piki2 balik bgus jugak time aku dulu b4 nak masuk study tak de pandai men2 FB nie..kalo tak ngan aku2 wat soklan mengarut cmtu ha3..

    AkuNakCakapJugak : budak2 sekarang diakui ramai yang pandai, pintar tapi semakin ramai yang manje melebih2 huhuhu..  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...