Sunday, June 19, 2011

Salah Ke Taste Aku

     
        Nak story..nak story...tapi tak tau nak start cmne kekekeke...sebab story aku nie akan merangkumi bab serta eleman2 jiwang yang bakal wat korang ase nak termuntah ijau bile bace kahkahkah..serta citer aku nie akan mengunggap kembali nostalgia2 kenangan silam ur senang citer budak2 sekarang panggil old skull kihkihkih..dat'y aku sedikit conpius sebab tak tau nak start cmne ha3..ptutnyer nie story sedih tapi bile jari2 aku dah start menulis kat blog nie..susah pulak aku nak feel sedih..hampeh siot toi..hilang feel kowt hu3..oke2..kite ambik feel..wat seyes balik..namo de gelak2 oke..

        Tengok entry aku kan..paham tak..paham tak..(sambil b'tnya ala2 cikgu kepada anak muridnyer kih3..) actually aku nak citer sal pengalaman aku luv2 dulu n impak dier dari lelaki yang aku pilih based on my taste n kimia yang de lam jiwa aku..bukan maksud aku nak citer kat 1 dunia sal citer jiwang aku nie tapi anggap jer nie cam kajian dari pngalaman aku...(perghhh...kajian tur ha3..)

       Actually, dari dulu2 lagi hatta sampe sekarang pon bile de orang yang tanye aku lelaki cmne yang aku nak sure akan akan jawab 'hurmm..yang besa2 jer..kire ok jer..' tapi hakikatnyer aku malu nak sebut secara detail cmne sebenarnya taste prince charming yang aku nak kan selama nie..aku sengaje tak nak sebut sebab aku tak nak lukakan aty ur wat sesiapa trase aty ngan soklan cmtu sebab if lelaki yang bertanye cmtu pepaham jela..mayb die senjaga nak taste kite ur nak tengok kite nie demand ke tak..so kali nie aku dengan berbesar aty nak citer cmne sebenarnya kriteria2 lelaki yang leh wat aku nie 'terfall in luv' ha3..let's cekidaut..(perghh...cam bajet hot jer aku nie huahuahua..)

        Firstly, aku suke lelaki yang educated..yang nie habit aku dari zaman skull lagi..tak leh nak tukar2 dah..nautral soul omputih cakap...(erk..de ker nautral soul eh ha3..hentam jela..ade aku kesah..) ..aku letakan nie sebagai kriteria utama sebab bagi aku mende nie penting..tak kire la pandangan korang cmne tapi aku de own reason aku sendiri..aku sedar yang aku sendri pon tak pandai mane tapi if dapat lelaki yang educated at least dieorg pandai fikir n bijak dalam bab2 future planning nie..at least bila aku dah de anak2 dieorang leh didik anak2 aku tuk menjadi educated n berjaya cam dieorang..lelaki educated yang aku pilih bukan saje educated lam pelajaran dunia tetapi agama.so balance rite..

        Second, likes other gul..aku nak kan lelaki yang bertanggungjawab...mende nie ibarat perlindungan kpd kaum perempuan..tak guna kalo kaya banyak harta tapi dapat suami yang tak bertanggungjawab..lelaki yang boleh bertanggungjawab terhadap family dier sendri tak mustahil akan menjadi seorang suami n ayah yang bertanggungjawab terhadap keluarga bila die dah berkahwin nanti..

       Third, berkerjaya tetap..yang nie standard la kan sebab semua orang nak kan lelaki yang berkerjaya n stabil..tapi aku nie pelik cikit sebab lelaki yang aku pilih selalunyer akan memenuhi 2 kriteria di atas dulu..dah lame kawan baru dieorg akan memenuhi kriteria yang ke-3 nie..so kalo korang nak tahu 2 kriteria die atas selalunyer akan membantu dieorang tuk menjadi seorang yang stabil..so bagi aku semua tur ibarat 1 pelaburan bagi jangka masa panjang kih3..

      Fourth, rupa paras...hurm....yang nie aku juz wat sampingan jer..kekadang tu tipu la kan kalo kite pilih orang tak tengok muke..dah adat manusia..kecantikan ibarat 1 magnet yg menarik kite ke arahnya..tapi if aku btoi2 mencari calon yang serius memang aku akan pandang 3 kriteria die seperti atas dulu..dah kenal aty budi baru aku decide cmne..kalo stakat rupa nsem tapi yang laen out..oppppsss...sori..aku akan mula tawar aty dengan serta merta hee~(ayat tak leh blah kih3..)

       Fifth, mature a.k.a matang..erkk aku lupa lak..ptutnyer nie yang ke-4 tapi tak engat td ha3..mlas plak aku nak copy paste edit pe semua so letak jela yg ke-5 kih3..yang nie memang selalu gul2 akan cari dalam diri seorang lelaki..even sebesar zarah sekalipon sifat mature tu perlu ada dalam diri lelaki..sebab orang perempuan memang tak suke lelaki yang jenis maen2..if tak kena tempat sure gaduh..so aty2 la yer guys di luar sane hee~tapi aku respect la ngan budak lelaki zaman sekarang sebab makin ramai yang educated n mature..even muda tapi ciri2 nie aku tengok banyak de dalam diri dieorang..semangat kejiwangan pon dah mkin kurang..tak macam lelaki zaman aku yang jiwang tak abes2..naek semak aku tgk ha3..

        Ciri2 sampingan laen tur standard la..sape tak nak lelaki yang penyayang, romantik, n pandai ambik hati tapi bagi aku semua tur bonus..aku lebih pentingkan kriteria yang aku senaraikan seperti di atas kih3..(bahase skema giler ko shu huahuahua..) tapi seyes aku cakap aku pling tak suke..triple tak suke bile de laki yang begitu taksub dengan cinta..maksud aku terlebih jiwang n tak boleh idup tanpa awek kesygan dieorang..aku tak paham lelaki jenis cmni..banyak lagi kowt mende laen yang penting selain luv2 nie..laki jenis yang tak paham bahase n suka memaksa2 kite suka dekat dier ur trime luv dier n jiwang nak mampos tahap cipan..yang nie alahai..kekadang nak maki jer aku ase..tapi selamat la iman aku nie leh control lagi..kalo tak dah lame aku kuakan kata2 kesat yang leh wat aku dapat dosa free jer hu3..(berani ker aku nie nak maki2 org ha3..) bagi aku lelaki jenis nie semua merimaskan n even dieorang tur sanggup wat pe2 tuk aku ur sayang aku bagai nak rak tapi ntah laa..dari dlu aty aku susah nak terima lelaki jenis cmni...kekadang ase bersalah jugak tapi life aku lagi penting kowt kih3..

       Actually disamping memilih sum1 based on my kritiria tapi aku de instinct yang kuat berdasarkan naluri aku yg tulus suci kekekeke...aku nie memang peramah ngan orang tapi tuk orang yg aku baru kenal aku juz akan borak if aku ase comfortable wif them..selalu lelaki la aku banyak pkai instinct nie..sebab aku cepat rase was2..if gul nie tak dela takut sangat..tapi so far..setakat nie instinct aku alhamdulillah banyak yg tepat..even kekadang tur aku ase kecewa sebab tertipu tp semua tur banyak mengajar aku tuk lebih berhati2 hu3..

        Sebagai bukti, sepanjang pengalaman aku  mencari lelaki yg btoi2 memenuhi kriteria aku juz 3 org jer yg aku decide terbaek yang penah hadir lam life aku setakat nie..even dah 26 thn idup ha3.. (3 jer...???ha3..cian ko shu..) yela..engt senang ker nak dapat yg oke hee~(ko yg memilih shu tp tkut nak admit ha3..) 1st, mase aku form.1 then mase aku form.3..2-2 nie classmate aku..x berape nsem sangat tapi pe yang aku nak memang de lam diri dieorg.tp ketahuilah bahawasanya aku nie pemalu ckit kalo bab2 luv nie ha3..aku x penah luahkan isi hati aku kat dieorang even aku minat n fall in luv bertahun2 lamenyer hu3..bukan sebab aku malu tapi aku takut cinta aku tak berbalas..n now,2-2 guys tu sowang dah jadi engineer n sowang lagi timbalan pendakwaraya a.k.a lawyer..n baru jer kahwin dalam tahun yg same hee~i'm proud wif them..even tak pernah luahkan isi aty tapi aku happy sebab pilihan aty aku terhadap sum1 tur tak penah silap..3rd.hurmm..yg nie yg paling berat aku ase..aku sendiri x penah citer kt dier yg dier antra lelaki terbaek penah hadir lam life aku..myb sebab kami jarang bercomunicate..n aku anggap pe yg aku ase tur biar la rahsia even dier penah tnye cmne lelaki yg aku nak..hakikatnya die memenuhi segalanya..MIR..aku kenal bermula dengan 0 n sedikit pon aku tak fikir future dier cmne..myb niat aku juz nak berkawan sampe la km decide tuk kenal lebih rapat..after 2 years, aku leh rase de dah de semua dalam life dier yg mne if gul laen tengok pon sure tak kan menolak..sedih giler ase sebab aku terima dier seadanya even di awal perkenalan kami die tak jujur sepenuhnyer..part nie la bru aku nak gne entry aku balik..'salah ker taste aku'..bila dpt yg kena ngan taste last2 aku kne dump pulak...T_T

      Kekadang tu kawan2 aku penah nasihat jangan terlalu memilih sangat..aiseh..aku sampe dah naek lali bile dieorang cakap cmtu..aku bukan memilih oke..aku sendiri pon tak perfect mana tapi bila aku try berkawan ngan orang yang tak serasi ngan jiwa aku argghhh...mcm2 jadi..aku nie kekdg suke tegur if de mende yg tak btoi..kekdg teguran aku tur de yg aku cam direct n trase ckit..tp de gak yg aku wat secara lembut..tp ntah laa..sng citer aku tak selesa if berkawan ngan orang yang  tak masuk ngan soul aku..dari jadi mcm2 wat sakit aty better aku pilih sendri ha3..memang dah jadi habit aku sukekan lelaki yg tak de reaksi minat kat aku kihkihkih..tapi bile de lelaki yg bg respon n tergila2 kan aku yg tu aty aku tak terbuka lak..bukan semua tapi ekot situasi gak r hee~
 
* panjang sangat dah aku melalut kali nie..ase nie yg terpanjang pernah aku tulis kih3..time kasih sebab korang sudi luangkan mase tuk bace mende merapu aku nie huahuahua...^_@

        AkuNakCakapJugak : aku x memilih lelaki berdasarkan hartanya..aku tak kisah cmne background asal dieorang asalkan dieorang berjaya dgn usaha sendri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...