Friday, June 10, 2011

Cara Aku Memilih Dan Mengenali Orang

       
            Klise je kan entry aku kali nie ..bajet cam la aku ramai peminat..tp ade aku kesah ha3..setiap orang memang kena de guide sendiri tuk wat pemilihan kawan especially dalam laman sosial sekarang yang sape pon memang dah tahu semua tur bukan leh caye sangat pon..sedang kan orang yang kita kenal pon kekadang leh tipu kite..nie kan pula orang yang kita tak kenal..ye dop hee~ so now aku nak list kateria-kateria yang memang menjadi panduan aku sedikit sebanyak tuk mengesahkan sesiapa yang men'add aku samada yang aku kenali atau tidak..mayb nie pon leh jadi panduan tuk korang yang sebelum nie men redah jer approve orang yang korang tak kenal kan..

        Tuk makluman aku juz menggunakan 3 account laman web sosial..paling utama FACEBOOK, TAGGED N TWITTER...tuk 3 account nie awal2 lagi aku dah tetapkan kateria2 yang tertentu..for example,tuk FB aku juz approve kenalan dari sekolah ,politeknik n tempat keje aku dulu..selain dari tu memang aku tak kan approve even dari politeknik aku sekalipon if aku tak kenal..tuk TAGGED memang aku tak kenal sape-sape so yang nie part yang paling penting aku nak citer coz bukan senang nak pilih orang juz based on dari penampilan ur senang citer rupa paras dieorang la hee~

  1) RUPA : pe pon aku akan tengok rupa paras dulu..well..memang adat manusia kan suke tangok yang cun2 n nsem2..so tu standard la sebab kita pon tak kenal orang tur lagi..tapi aku paling pantang kalo de mane2 lelaki yang wat pic profil yang tak pakai baju..yang tur tak denyer aku nak check2 dulu..secara auto memang aku reject dulu...giler ke hape nak tayang2 body..nampak sangat awal2 cam simbol sex..

  2) UMO:  umo pon penting..aku juz akan pilih orang2 yang sebaya lebih kurang umo aku jer ur muda n lebih cikit dari aku..kalo dah terlebih tua memang aku tak approve sebab tu dah sah2 nampak sangat mengatal a.k.a tua tak sedar diri..ambik ko hu3..(bukan demand tapi lagi tua la lagi bahaye hee..)

  3) PERSONAL DETAIL: aku paling suka tengok profil dieorang dulu if 2-2 kateria di atas LULUS ha3..dengar cam demand siot jer aku kan tapi de aku kesah..in fact mende alah camtu sangat penting sebab kekadang tangok je muka baek.sopan,macho tapi tengok2 profil lucah yang amat..yang tu memang aku reject awal2 lagi laa..if ase2 nak try aku memang dieorang salah besar laaa...baek g jer cari gul2 yang lagi vogue plus seksi tahap cipan ok..

 4) NEGARA&KAUM : yang nie penting actually..bukan sebab aku nie bersifat perkauman atau pe tapi kalo yang add aku tur semua dari afrika ke,arab ker, n kekadang banyak bangla kat m'sia nie yang menyamar konon2 letak state m'sia ke kuala lumpur ke hape..tolong cikit eh..korang engt muka korang tur orang tak leh cam ker..memang aku reject awai2 la sebab aku tak percayakan orang2 jenis nie..geli dowh..banyak kan kes penipuan tak kisah la pasal sindikit dadah ur nak kebas duit..so korang aty2 la eh hu3..mengelak lebih baek dari terjebak..kalo korang teringin sangat n berbangga nak frenz2 ngan orang dari oversea..baek korang g study jer kat sane..at least dah tahu smue tu teman sekuliah hee~

 5) CARA MESSAGE : after aku app bagi yang melepasi 3-3 tahap nie..selalunyer ur kebanyakkan bermacam-macam la message yang masuk lam inbox aku..aku ase semua tuk standard la bagi sesiapa yang nak berkenalan kan..tapi aku nie de perangai pelik gak ha3..even aku app sekalipon, aku tak kan reply msg dieorang if aku ase tak berminat nk reply...so tur bergantung kepada mood aku..tapi kebanyakkan msg yang aku dapat semuanyer ntah pe2..kekadang terpk gak aku..orang laki nie dah abes ayat ker nak ngorat..belom ape2 lagi dah mendesak nak kenal,mintak no phone,ym..haaa..kalo yang tersenarai cmtu memang aku tak reply la gamaknya..sebab aku dah tau buang mase jer layan mende alah cmtu..so tak yah la korang buang mase nak test market kalo tak kena gaye ha3..aku penah approve then delete balik kowt sebab dah benci kuasa10 ngan lelaki yang terhegeh2 tak tahu malu..hakikatnya aku paling benci lelaki yang terhegeh2 cam x de moral huh..

         If dalam twitter aku tak de banyak problem sebab aku jarang gunakan laman sosial tu n twitter antara yang selamat aku rase sebab kita tak letak pic banyak2 n kebiasaannya banyak yang kita follow pon orang yang fames so aku wat twitter juz tuk tengok info artis2, PM n akhbar2 tempatan..juz more info bagi aku..

      AkuNakCakapJugak : dalam aty2 pon aku still terkena..sebab orang yang aku luv pon asal dari perkenalan di tagged..so sekrang aku dah serik nak caye sape2..melainkan kalo lelaki tur de depan mata aku sendirik hurm.. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...