Thursday, June 23, 2011

Birthday

         Oke..citer sal besday tak abes lagi..semalam aku baru tulis intro jer..arini juz aku nak tulis mende yang aku wat dari pagi sampe ke malam besday aku hee~ bukan selalu oke aku nak tulis jadual perjalanan aku 1 ary kat blog..nie jer special..setahun sekali..kalo hari2 mau mampos aku ha3..penat kowt..baek aku wat time table jer cam kat dalam diary shu ha3..nope AF oke..

          Firstly, cam aku cakap kelmarin..pepagi besday aku yang indah permai..aku dah kena wake-up awal sebab nak kne g hospital wat medical check-up..dengan bersemangatnyer aku siap2 sesimple yang mungkin sebab nak ke hospital je kan..bukan nak g merendek..(korang tahu merendek tu ape..?? merendek adalah sejenis landak yang suke duk berdua2an sambil bergesel2 ha3..) ala2 cmtu la kih3.. (tetbe blue jer ayat kuikui..) jangan salah paham ..aku umpama je k..k berbalik kepada citer asal..aku bertolak dari rumah jam 7.30 a.m n sampe di hospital around 8 a.m..mak aiii..aku engatkan tak dela orang sangat tapi giler bapak weh punye ramai..conpius aku..hospital kesiahtan bukak kul bpe actually..maklum la,aku nie sakai ckit bile masuk tempat2 cmni..fobia ubat la katakan..tapi tu aku yang 10 taun lepas..hakikatnya aku dah x takut sangat dah sekarang..juz de la ckit2 hik3..

        Smpe jer kat hospital aku terus je ambik num.giliran even kawan aku suh tunggu dier skali..tapi bile tengok orang dah ramai beratur..aku pon terus beratur jela ambik num..agak2 la kan kalo nak tunggu..actually nie la pengalaman pertama aku wat medical check-up kat hospital kerajaan..sebelum nie aku wat kat clinic biase jer sebab pepaham jela kan hospital..macam2 nk kena wat..tapi aku memang tabik spring la 44x coz mutu perkhidmatan Hospital Kesihatan Butterworth memang da best hee~sistematik wa cakap lu..

       Mula2 pening jugak kwot aku nak wat  semua tur.mau taknyer..6 buah bilik aku kne masuk tuk check..tu x termasuk 3x ke kaunter num n kaunter bayaran..pling tak leh blah bile kena berulang alik ngan bilik pertama..adeh laaa..naek sewel aku sebentar di citu hee~mula2 ke blik penerangan,then ke kaunter ambik tiket tuk ke bilik pemeriksaan..dek kerna terlalu lame..aku decide wa jer x-ray dulu then urine test..syukur bile dah lepas semua bru aku ke bilik pemeriksaan..abes jer periksa aku ke bilik pemeriksaan gigi..oppsss.pengalaman aku mase kena tutp mata bace ABC ha3..aku bukan rabun..tapi aku lupa huruf ha3..malu siot jer tapi nasib baek dieorang tu tak perasan sangat ha3..aku lupa huruf Y ngan V..giler r..bahaye toi aku ha3.kang ABC pon aku lupa x pasal jer kih3...


nak jugak tunjuk sampul x-ray aku ha3..ade aku kesah.kau ade..?? x de kan..

         Mase wat pemeriksaan, hampir kesemua bilik aku beramah mesra ha3..dah orang tnye kan..aku sembang jela ekekekeke..jalan sane jalan sini dekat 12.30 tengahari gak r baru settle..giler punye lame..mau sembelit perut aku kelaparan weh..selamat la de member2 aku..kiteorg sembang wat hospital tu cam hospital kiteorang yang punya ha3..at least tak la bosan sangat hu3..

        Dah settle medical, my dad bawak g shopping barang..sebab kan aku tak makan lagi..aku jalan pon cam orang sakit ha..lemah jer badan..nak mkn aku mlas sebab dieorg smue dah makan mase aku kat hospital tadi..aku juz beli aiskrim jela makan sambil jalan lalalalalala...terdetik sebentar..hurm..last aku mam aiskrim cmtu mse aku kua date ngan MIR  dulu...rindu lak kat pak cik tu tetibe hu3...

        Balik umah dah petang cikit..around 2.30 p.m..aku engat mase sebab time tur Marimar baru nak start ha3..tapi siot punye letih..aku sampe down..nak makan pon tak de selera..actually aku tak chat same..dat's y yg jadi down sampe cmtu hu3..tup2 my bestfrenz Puan.Halimatun col ajak kua celebrate besday aku petang nie..mak aiii..ku ingatkan malam..badan tak terdaya giler weh..tapi ku gagahi jua ha3..orang nak lanje kan..x baek hampakan aty kengkawan cheeewaahhh ha3...so petang tur around 6 p.m aku kua skali ngan fitri..kawan baek aku yg ke-2..actually besday fitri 2 ari awal aku..means 21/6..so kiteorang celebrate sekali jela..last year pon sekali jugak tapi special ckit sebab g Lumut n Elly kawan sekelas aku siap wat kan kek besday tuk kiteorg lagi hee~terharu sejenak..tapi taun nie even x de kek still kami bersama hee~teringat lak zaman skull dlu hu3..
wif tukang belanje mak cik matun a.k.a acu hee~

wajah masih mampu tersenyum even sememeh jer muka haku hu3..


mak cik fitri yg sambut besday pada 21/6 
         AkuNakCakapJugak : Sebab letih sangat,so aku anggap besday aku arini biar je wat simple..pe pon happy sgt sbb terlalu rmai kengkawan yg wish besday aku hee~^_@ 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...