Friday, June 24, 2011

Saje wat busy

          Now aku nak citer sal kekalutan a.k.a kekusutan aku sepanjang sebulan lebih aku membuat preparation tuk masuk study balik..kali nie aku amat berbangga dengan diri sendiri sebab aku hampir berjaya membuat perancangan strategik ha3..sebelum nie aku tau cakap jer perancangan strategik tuk pemasaran n bla..bla..bla..tapi kali de aku dengan jayanyer leh handle sendiri semua urusan tur hee~ (syabas bettay..)

         Meh aku cecter one by one dulu..erk..sebelum tu aku nak cakap..actually aku dah tak de modal nak tulis hape..tu yang nak jugak-jugak citer mende alah nie ha3..padahal tak de pe pon sangat..tapi lantak r..blog aku kan..punye pasal aku la nak tulis pe pon huahuaha...) k2..kite sambung balik citer aku tu..start jer 24/5 pas aku dapat tawaran sambung study balik..terus jer aku plan ngan member2 tuk cari umh sewa..kiteorang memang tak ditawarkan hostel sebab masuk tuk setahun jer so memang sah2 la kena cari umah..yer dop..memang tekanan jiwa kowt nak cari rumah..even banyak umah depan poly tu tapi senior ur student yg tengah study semua dah kebas..seminggu jugak aku tanya sane sini cam orang giler yg sedang mencari umahnyer yg tak jumpe2 ha3....untung la de kawan2 poly yg still study lagi dalam tu bagi no mane2 umah yang kosong..kalo tak..teruk aku nak pegi survey 1-1..dah la yang laen semua bz ngan keje..n nak tak nak aku sebagai akak yang sulung kena la g cari umah tuk kiteorang semua hu3..dalam sibuk cari rumah..aku tetap sibuk settle kan borang2 jawapan tuk di post ke poly hu3..

           Seminggu tur aku dapat rumah..tu pon pas penat col tuan rumah sana sini tuk survey rumah yang terbaek..mula2 aku dapat rumah yg leh tahan gak r harga tapi bile pegi jer tengok adoi...x sanggup jer nak stay..terpakse la cari yang laen..no choice..aku dapat umah yang lagi mahal..tapi aku ase puas aty sebab umah tur nampak bersih n barang2 pon complete la jugak..minggu seterusnya aku settle wit deposit..RM800 jugak wooo..kne kua wit..dah la tak keje..collect la kami ber-4 dulu ha3..kalo tak bayau deposit mana leh dapat umah ye dop..so terpakse la sebab mana2 umah depan poly tu memang cam pisang gorang panaz jer..sape lambat nasib la hu3..(tetiibe aku ase cam student nie d'tindas..engat kiteorang nie kayo sangat ker letak sewa mahal2 hu3..)

           Dah settle bab umah dalam masa 2 minggu, masuk lak bab nak cari 'roomate'..aku ber-4 je ngan member..sah2 kena cari roomate lagi..sewa sape nak bayau weh mahal2 ha3..kalo keje tak pe..stay 2 orang je pon aku sanggup weeeee...nasib baek de FB..aku lak rajin on9..kat sini baru aku sedar akan kebolehan mu wahai encik.FB..sesungguhnya ko telah banyak berjasa semasa menjadi PA aku ekekekeke..semua d'hujung jari je kan..so setakat nie dapat la aku cari 'roomate' hee~tu pon banyak prob jugak..sampe sekarang tak settle2 lagi..hope next week settle la semua sebab lagi seminggu jer nak masuk study..n ini bermakna aku pon dah susah nak on9 hatta nak mengutuk di blog kesygan aku nie hu3..sedih..sedih..sambil2 tu aku settle kan jugak sal loan PTPTN..aiyoo..sebelum nie aku study tak guna loan PTPTN tu n now sekarang semua kena urus sendiri..tapi sebab aku nie jenis yang rajin lagi sistematik..aku settle kan aje even due die lambat lagi..malas jer aku nak tangguh2 kje n lagi2 pasal wit ha3..mane leh delay2 weeee...


          Minggu yang ke-4..ceycey..dah macam Maharaja Lawak jer aku nie eh..oppssss..iklan tak berbayar kejap..nak gtau yang SEPAH menang ML ha3..semua orang suspek JOZAN tapi malam nie memang performance terbaek dapat kat SEPAH weeee...(kalo korang nak tahu aku tulis blog nie pon pas tengok ML la ha3..) oke2..storey balik..tuk minggu nie aku ase minggu yang paling penting kowt merangkap palling bz..terkejar2 gak r aku dibuatnyer..even de lagi seminggu tapi aku lebih selesa settlekan kje awal2..start dari 21-24/6..aku start settle kan form poly, medical check-up n last skali settle yuran..aku ase semua nie standard r bile kite nak masuk study ye dop..juz sebab aku dah de pengalaman so dis time semua mende lam keadaan terurus..tapi tuk umah sewa,nie la 1st time aku handle sendiri sebab sebelum nie aku tak penah stay kat umah sewa..1st time nak stay tak pasal2 kena handle tuk semua hu3..but i loike coz pengalaman rite..

          So..miggu depan tunggu nak settle n packing barang2 jela..pergh..dengar cam jauh kowt..padahal poly aku dekat jer ngan umah..ulang alik pon leh ha3..tapi pe de hal..aku suka hee~..yang penting leh happy ngan kawan2..n paling penting settlekan umah sewa dulu..kekadang tensen gak ase..aku la cari umah..aku la cari roomate..sampekan nak cuci rumah pon aku..yang laen..hurm..selamat la de kawan baek aku mak cik matun tur..dier la yang banyak teman aku cari rumah la pela..even tengah pregnant tapi dier la yang setia n sangup berkorban tuk aku..terharu kowt ase..for my bestfrenz in da world..jasamu tak ter'reply oleh aku hik3..sebab aku nie baek aty sangat n tak suke marah2 orang so mende pe yang aku wat tur aku ikhlas..(ceycey..giler bajet hot puji dari sendiri ha3..tapi ade aku kesah weeee...)

        AkuNakCakapJugak : menghitung ari nak masuk study hee~aku rase aku la orang 'muda' yang tak sabar2 nak study bukan nak keja ha3..       

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...